23.1.13

10 Beneficii ale Trezitului de Dimineață și Cum să Reușești

Culcatul şi trezitul devreme îl fac pe om sănătos, bogat şi înţelept.” - Ben Franklin
Nu îți pune încrederea în beneficiile acumulate din trezitul devreme, așa cum a determinat infatuatul Franklin...” - Mark Twain

Recent, un cititor m-a întrebat despre obiceiul meu de a mă trezi, în fiecare zi, la 4:30 dimineața și m-a rugat să scriu despre beneficiile pe care le are pentru sănătate. Din păcate, din câte știu eu, nu există nici unul.
Cu toate acestea, există o tonă de alte mari beneficii.
Acum, înainte de toate, permiteți-mi să spun că dacă sunteți o bufniță de noapte și acest lucru funcționează, eu cred că este grozav. Nu există nici un motiv să vă schimbați, mai ales dacă sunteți fericiți în acest fel. Pentru mine însă, trecerea de la a fi o bufniță de noapte la un matinal înrăit (și da, este posibil) a fost ca o mană cerească, m-a ajutat în moduri atât de diverse încât nu aș mai merge înapoi. Enumăr doar câteva:

  1. Salută ziua. Iubesc faptul că sunt capabil să mă ridic din pat și să salut o nouă zi minunată. Vă sugerez să creați un ritual de dimineață în care să mulțumiți binecuvântărilor zilei. Eu mă simt inspirat de Dalai Lama care a spus: „În fiecare zi, gândește-te când te trezești - Astăzi am norocul de a fi treaz, sunt în viață, am un trai uman prețios, nu am de gând să pierd momentul. Îmi voi folosi toate energiile pentru a mă dezvolta, de a-mi extinde inima către alții, pentru a atinge iluminarea în beneficiul tuturor ființelor, vreau să am gânduri binevoitoare către ceilalți, nu am de gând să mă înfurii sau să cred lucruri rele despre ceilalți, voi fi în beneficiul altora atât de mult cât pot.”
  2. Un început uimitor. Obișnuiam să îmi încep ziua sărind din pat, târziu ca de obicei, grăbit să mă pregătesc, să îi pregătesc pe copii, să îi las la școală și să ajung la locul de muncă cu întârziere. Îmi începeam serviciul abia treaz, morocănos și în urma tuturor colegilor. Nu este un start bun pentru o zi. Acum, am un ritual nou de dimineață, fac atât de multe până la 8:00, copiii se trezesc de dimineață, eu la fel, iar până la momentul când toți ajung la muncă, eu am deja un avans. Nu există nici o modalitate mai bună de a îți începe ziua decât să te trezești devreme, după experiența mea.
  3. Liniștea. Nu există strigăte de copii, bebeluși plângând, mingi de fotbal, mașini sau zgomotul televizorului. Primele ore ale dimineții sunt atât de calme; este perioada mea preferată din zi. Îmi place cu adevărat acest timp de pace, doar pentru mine, când mă pot gândi, când pot citi, când pot să respir.
  4. Răsăritul. Oamenii care se trezesc târziu pierd unul dintre cele mai mărețe fapte ale naturii, repetat integral în fiecare zi - răsăritul soarelui. Îmi place modul în care ziua devine încetișor mai luminoasă, când albastrul nopții se transformă în albastru deschis, când culori strălucitoare încep să se strecoare pe cer, atunci când natura este vopsită într-o paletă uimitoare. Obișnuiesc să îmi încep alergarea de dimineață în aceste momente, să mă uit la cer în timp ce alerg și să spun lumii, „Ce zi glorioasă!” Serios. Eu fac asta cu adevărat. Ciudat, știu.
  5. Micul dejun. Trezește-te devreme și chiar vei avea timp pentru micul dejun. Mi s-a spus că este una dintre cele mai importante mese ale zilei. Fără micul dejun corpul tău funcționează pe vapori până când îți este atât de foame, la prânz, încât vei mânca orice chestie nesănătoase pe care poți să o găsești. Cu cât mai grăsuț și mai zaharos, cu atât mai bine. Mănâncă însă micul dejun și vei fi sătul până mai târziu. În plus, luând micul dejun, citind o carte și servind cafeaua în liniștea dimineții este mult mai plăcut decât înfulecând repede ceva în drum spre muncă sau direct la birou.
  6. Exerciţii fizice. Sunt şi alte perioade ale zilei în care poţi face exerciţii fizice în afară de dimineaţa devreme. Dacă faci sport imediat după ce ai terminat serviciul, este de asemenea foarte plăcut însă, este foarte posibil să fi presat de timp sau să apară alte lucruri care să te împiedice să reuşeşti. Exerciţiile de dimineţă nu pot fi întrerupte de absolut nimic.
  7. Productivitate. Dimineţile, pentru mine cel puţin, sunt cele mai productive perioade ale zilei. Îmi place să scriu puţin dimineaţa când nu există distrageri, înainte de a-mi verifica email-ul sau blogul. Fac atât de multe începând să lucrez dimineţa devreme. Apoi, când lucrurile încep să intre în cotodian, nu mai am de lucru şi îmi pot petrece timpul cu familia.
  8. Obiective. Aveţi obiective? Ei bine, ar trebui şi nu există e perioadă mai bună să vă stabiliţi scopurile, să le revizuiţi sau să le planificaţi, decât la prima oră. Ar trebui să aveţi un obiectiv pe săptămână şi în fiecare dimineaţă să decideţi ce lucru puteţi face în acea zi care să vă aducă mai aproape de scopul stabilit.
  9. Transportul. Nu cred că preferă cineva să călătorească printr-un trafic intens. Dacă pleci foarte devreme, când traficul este mult mai lejer şi ajungi la serviciu mai uşor, economiseşti timp. Sau mult mai bine, mergi cu bicicleta. (Sau şi mai bine, lucrează de acasă.)
  10. Întâlniri. E mult mai uşor să ajungi în timp la întâlnirile stabilite la primele ore dacă te trezeşti foarte devreme. Dacă apari târziul la aceste întrevederi transmiţi un semnal negativ persoanelor cu care trebuia să te vezi. Dacă ajungi devreme îi vei impresiona. În plus, ai timp destul să te pregăteşti.

Cum să te trezeşti devreme

  • Nu face schimbări drastice. Începe lejer, prin a te trezi cu 15-30 de minute mai devreme decât de obicei. Obişnuieşte-te să faci acest lucru câteva zile. Apoi, mai adaugă încă 15 minute. Execută acest lucru treptat, până vei ajunge la ora de trezire stabilită.
  • Încearcă să te culci devreme. Poate eşti obişnuit să stai până târziu la televizor sau pe internet dar, dacă continui în acest fel, în timp ce încerci să te trezeşti mai devreme, la un moment dat vei ceda. Iar dacă vei ceda trezitul de dimineaţă, vei începe din nou să pierzi nopţile şi va trebui să o iei de la capăt. Vă sugerez să mergeţi devreme la culcare chiar dacă credeţi că nu puteţi adormi, megeţi în pat şi citiţi. Dacă eşti uşor obosit, vei adormi mai repede chiar decât ţi-ai imaginat.
  • Pune ceasul sau alarma cât mai departe de pat. Dacă ai ceasul aproape de pat, şansele sunt să îl opreşti sau să apeşi snooze. Nu apăsa niciodată snooze (temporizarea). Dacă ţi-ai pus deşteptătorul departe de pat va trebui să te ridici să îl opreşti şi până atunci eşti deja treaz. Acum trebuie doar să rămâi treaz.
  • Ieşi din dormitor imediat cum ţi-ai oprit alarma. Nu te lăsa să raţionalizezi că poţi merge înapoi în pat. Forţează-te să ieşi din dormitor. Obiceiu meu e să mă poticnesc până ajung la toaletă. Până ajung, până trag apa, până mă spăl pe mâini şi îmi văd mutra în oglindă sunt deja treaz să fac faţă zilei.
  • Nu raţionaliza. Dacă îi permiţi creierului să nu te lase să te trezeşti devreme, nu vei reuşi niciodată. Nu lăsa ca întoarcerea în pat să fie o opţiune.
  • Ai un motiv bun. Planifică să faci un lucru important dimineaţa. Acest lucru te va motiva să te trezeşti devreme. Mie îmi place să scriu dimineaţa, acesta este motivul meu.
  • Transformă trezitul devreme într-o recompensă. Da, la început, trezitul devreme poate părea ceva greu, dar dacă îl transformi în plăcere, în curând te vei trezi cu nerăbdare. O bună recompensă poate fi o ceaşcă de cafea, sau de ceai, sau să citeşti o carte. O alta poate fi un mic dejun delicios, sau răsăritul soarelui, sau meditaţia. Găseşte ceva ce îţi face plăcere şi include-l în rutina ta de dimineaţă.
Profită de timpul suplimentar. Nu te trezi cu o oră sau două mai devreme doar să navighezi pe internet, doar dacă nu cumva acesta este scopul tău. Nu te trezi devreme doar să prăpădeşti timpul acela suplimentar. Obţine un start pentru ziua ta! Mie îmi place să iau un avans, să pregătesc micul dejun, să plănuiesc restul zilei, să citesc, să fac exerciţii sau să meditez. Până la ora 6:30 am făcut mai multe lucruri decât fac unele persoane toată ziua.