30.1.13

Puterea Obişnuinţei de a Investi

Unul dintre lucrurile pe care le-am învăţat în ultimii 7 ani de când îmi creez noi deprinderi este puterea obişnuinţei de a investi.
Sună într-adevăr evident când o spui, dar dacă faci ceva mărunt în mod repetat, beneficiile se văd în timp. Este evident, însă nu toată lumea pune acest lucru în practică.
Este ca şi cum ai pune ceva bani în plus într-un fond de investiţii... să spunem că ai pune 5 lei pe zi - la sfârşitul a 20 de ani ai avea aproximativ 36 000 lei, poate chiar peste 40 000 daca adaugăm şi o dobândă minimă. Modifică suma la 10 lei pe zi, acum vorbim de aproape 80 000 lei. Se acumulează foarte bine în timp.
Acelaşi principiu se aplică şi deprinderilor.
Să luăm câteva exemple:

  • Petrece doar câteva minute pe zi pentru a studia cartonaşe Anki, la sfârşitul unui an vei avea o tonă de expresii şi fraze noi învăţate într-o nouă limbă. Sigur, nu este acelaşi lucru cu a fi fluent dar este mult mai bine decât ceea ce ştiai acum un an.
  • Petrece doar câteva minute pe zi făcând flotări (chiar dacă la început nu poţi face nici măcar una) şi până la sfârşitul unui an vei fi mult mai puternic. Am experimentat acest lucru pe mine, ridicând greutăţi. La început eram foarte slab şi chiar dacă acum nu mă pot compara cu un halterofil, am făcut progrese incredibile.
  • Când am început să alerg nu eram capabil să o fac timp de 10 minute, aşa că am început cu 7 minute. Curând am reuşit să alerg 10 minute, apoi 12, apoi 15. La sfârşitul primului meu an de exersat, am alergat un maraton.
O diferenţă uriaşă este făcută de adăugarea unor cantităţi mici în timp. Beneficiile nu sunt însă doar mici cantităţi adăugate - ele se pot compara cu o dobândă acumulată. Alergând câte puţin în fiecare zi nu mi-a permis doar să o fac mai bine, m-a scutit de stres şi m-a ajutat să mă las de fumat. Am slăbit şi m-am simţit mai bine pe tot parcursul zilei. Am început să mănânc sănătos.
Beneficiile unei investiţii mici plătită cu dividende uriaşe.

Metode de a Dobândi Obişnuinţa Investiţiei

Dacă repetaţi ceva în mod regulat, făcând doar o cantitate mică de fiecare dată, se adaugă foarte mult în timp. Unele modalităţi de a face acest lucru:

  1. Banii. Serios, dacă încă nu aveţi economii, tăiaţi una sau două mici cheltuieli zilnice şi, în schimb, faceţi transferuri săptămânale automate, sau în zilele de salariu/încasări, într-un cont de economii. În momentul în care aveţi un mic fond de urgenţă plătiţi datoriile (dacă există). După ce v-aţi plătit majoritatea datoriilor începeţi să investiţi. Finanţele voastre se vor îmbunătăţi foarte mult în timp.
  2. Alimentaţia sănătoasă. Să mănânci doar un singur lucru sănătos pe zi, dacă nu mâncaţi sănătos până acum, se va simţi în timp. Adaugă doar un fruct în schimbul unei gustări nesănătoase pe care o poţi avea după-amiaza. Fă acest lucru câteva săptămâni. Apoi adaugă ceva vegetarian la prânz. Fă şi acest lucru câteva săptămâni. Fiecare pas nu va părea greu şi eventual te vei obişnui cu fiecare schimbare. Uneori poate vegetalul respectiv nu îţi va plăcea, aşa că mănâncă doar câteva bucăţele. Vei învăţa să te bucuri de el în timp. Te schimbi, încetul cu încetul.
  3. Trezirea mai devreme. Treziţi-vă doar câteva minute mai devreme de mâine (să spunem 7.55 în loc de 8.00) şi rămâneţi la acest nivel o săptămână, apoi adăugaţi încă 5 minute mai devreme pentru săptămâna viitoare şi aşa mai departe. În mai puţin de 6 luni te vei trezi cu 2 ore mai devreme chiar fără să bagi de seamă. Nici nu va mai părea că te trezeşti devreme. Majoritatea oamenilor încearcă să facă mult prea mult (să spunem o oră mai devreme de la început) şi dau greş fără a îşi da seama de ce.
  4. Scrisul. Dacă nu ai fost capabil să îţi creezi obiceiul de a scrie, începe prin a scrie doar o propoziţia astăzi. Apoi scrie o frază mâine. Fă acest lucru timp de o săptămână. Săptămâna viitoare scrie două fraze. Pare incredibil de uşor şi din această cauză majoritatea oamenilor ignoră acest sfat. Dar dacă îl urmezi vei scrie 1000 de cuvinte pe zi, în fiecare zi, până anul viitor în această perioadă. Poate 2000 pe zi anul următor.
  5. Exerciţiile sau yoga. Eu sunt persoana cel mai puţin flexibilă din lume (probabil că sunt în Cartea Recordurilor) aşa că acum exersez doar un pic în fiecare zi. Pun pariu că într-o lună sau două îl depăşesc pe tipul care este puţin în faţa mea pe lista de flexibilitate în lume. Am început prin a face doar trei poziţii yoga în fiecare dimineaţă.
  6. Instrumente muzicale. Să spunem că am început de ieri să învăţ să cânt la chitară. Doar două corzi. Dacă exersez doar acele două corzi în fiecare zi, apoi încă una sau două când mă simt destul de încrezător cu primele două, probabil că până anul viitor voi cânta Bach sau Granados.
  7. Meditaţia. Am făcut un legământ de a medita cel puţin 3 minute pe zi. Asta e tot ce trebuie să fac, deşi, uneori, voi face mai mult. Acest lucru face meditaţia destul de uşoară să o poți practica în fiecare zi. Ce am să obţin dacă fac acest lucru ani de zile? Nu sunt sigur, dar ştiu că am luat deja o hotărâre, fără aşteptări, care mă ajută să fiu mai atent şi mai concentrat pe tot parcursul zilei.
  8. Aglomeraţia. Doar eliberază câteva spaţii în fiecare zi. În câteva luni vei avea o casă dramatic mai puţin aglomerată.
  9. Învăţarea limbilor străine. Studiază trei cartonaşe pe zi ce conţin cuvinte/expresii/fraze pe ele. Vei vorbi limba spaniolă ca un loco în şase luni. (Deja ţi-am dat prima investiţie spaniolă în ultima propoziţie.)
Probabil că aţi înţeles mesajul.

Cum să Creezi Obişnuinţa de a Investi

  1. Alege ceva dorit. Dacă faci această activitate în mod repetat ce beneficii vei dobândi? Asta este ceea ce vrei?
  2. Execută doar un minut sau două. Nu poţi construi totul într-o zi sau două, asta este o reţetă bună pentru eşec. Execută doar un minut sau două astăzi. Zâmbeşte în timp ce o faci.
  3. Setează un memento zi de zi. Să spunem că vrei să faci lucrul propus în fiecare zi la 6.30. Setează un memento pentru acel timp şi fă o prioritate din a executa acel lucru în fiecare zi, doar pentru un minut sau două.
  4. Vizualizează cum creşte. Dacă faci activitatea propusă în mod repetat aceasta va creşte. Nu forţa! Repetă activitatea pentru atâta timp cât poţi dacă vrei sa crească (sună paradoxal, dar funcţionează).
Câteva avertismente:
  • Nu te îngrijora că nu poţi face foarte mult de la început. Pe măsură ce faci obiceiul dorit nu te îngrijora cu privire la dezvoltarea lui. Majoritatea oamenilor eşuează pentru că încearcă să facă prea mult de la început.
  • Nu te îngrijora dacă ai pierdut o zi sau două. Acesta este un alt motiv din cauza căruia oamenii nu reuşesc - pierd o zi sau două după care se dau bătuţi. Dacă ai pierdut o zi, două sau trei, începe din nou. Nu trebuie sa faci un dezastru din asta.
  • Nu face o grămadă de lucruri deodată. Alege o activitate sau un lucru pe săptămână, în cel mai bun caz. Unul pe lună e chiar mai bine.

Ce Vei Depune în Banca Ta de Investiţii?

Faci depozite zi de zi, investiţii mici în cine eşti. În ce doreşti să investeşti?
Ai posibilitatea de a investi în ceva ce te va face să trăieşti o viaţă fericită, sănătoasă... sau în ceva negativ sau nesănătos. Este alegerea ta dar nu trebuie sa fii un Warren Buffett pentru a decide care este o investiţie bună.