14.2.13

6 Lucruri Mărunte Pe Care Poți Să Le Faci Când Îți Lipsește Disciplina

Una dintre cele mai mari probleme cu care se confruntă oamenii este lipsa de disciplină - au obiective sau deprinderi pe care doresc să le realizeze dar le lipsește disciplina necesară pentru punerea lor în aplicare.
Suntem deranjați și ne simțim rău pentru că nu reușim să păstrăm acele obiceiuri.
Toate acestea duc la insucces, pentru că ne formăm o stare de spirit cum că nu avem disciplina necesară.  
Ce trebuie să faci când te confrunți cu o situație de genul acesta:
1. Iartă-te. Nu ești perfect. Nimeni nu este. Realizează că dacă te stresezi prea mult vei face doar ca lucrurile să fie mai rău. Trage de câteva ori aer în piept, profund și renunță. Iartă-te și mergi mai departe.
2. Realizează că disciplina este o iluzie. În timp ce disciplina este un concept comun, nu există de fapt. Nu este un lucru pe care poți să îl faci pur și simplu. Gândește-te la asta: oamenii spun că disciplina te împinge să faci ceva ce tu nu vrei să faci (sau crezi că nu poți să faci). Dar cum realizezi acest lucru? Ce abilitate trebuie să ai? Nu există o abilitate anume - trebuie doar să te forțezi să faci ceva ce nu vrei să faci. Acest lucru necesită un fel de... motivație. Fără motivație nu vei fi în măsură să te forțezi să faci orice. Deci, motivația este conceptul cheie - și acest lucru este ceva real pe care, de fapt, poți învăța să îl faci.
3. Concentrează-te asupra motivației. Care este motivația ta pentru continuarea obiectivului sau obiceiului propus? Cum vei susține motivația atunci când vei da de greu? Găsește motivații foarte puternice pentru a face ceva și scrie-le pe hârtie. Angajează-te în mod public. Când lucrurile devin dificile amintește-ți motivația ta. Concentrează-te asupra ei. Te va trage după ea - este mult mai puternică decât încercarea de a te concentra asupra disciplinei în sine.
4. Fă-l ușor. Disciplina este grea pentru că activitatea pe care încerci să o faci este grea. Fă-o mai ușoară, în schimb. Elimină barierele. Îți este greu să faci exerciții fizice? Încearcă să le faci ridicol de ușor prin a le executa doar 5 minute. Ce folos au exercițiile realizate doar în 5 minute? De a crea un obicei, nu de a te pune în formă peste noapte. Cele 5 minute de exerciții vor avea doar un impact mic asupra sănătății tale, dar fac executarea lor foarte ușoară. Dacă poți face acest lucru 30 de zile la rând, ți-ai format acum obiceiul de a face exerciții fizice. Urăști să te trezești devreme pentru a merge la sală? Poți să faci exerciții fizice acasă, într-o pauză de masă, la serviciu, etc.
5. Concentrează-te pe plăcere. Este dificil să te forțezi, să ai disciplină, atunci când urăști să faci ceva. Caută ceva plăcut legat de activitatea respectivă. Dacă nu vrei cu nerăbdare să faci exerciții fizice, găsește o muzică bună pe care să o asculți în timp ce le execuți, sau un partener de antrenament cu care poți avea o conversație plăcută, sau un loc liniștit, în natură, care este pur și simplu frumos. Concentrează-te asupra acestui aspect plăcut.
6. Repetă. Este inevitabil să dai greș cândva, oricât de bun ai fi. Din nefericire, oamenii înțeleg acest lucru ca o lipsă de disciplină, îi stresează acest fapt și apoi renunță. Ei bine, este doar o mică denivelare în drum. Ridică-te și începe din nou. Demarează cu Pasul 1 și fă totul de la început.