5.2.13

Păstrarea Unui Obicei: Ghidul Definitiv

Cel mai greu lucru, pentru majoritatea oamenilor, atunci când vorbim despre construirea unui obicei, este păstrarea lui destul de mult pentru ca acesta să se înrădăcineze.
De aceea cei mai mulți oameni nu fac exerciții sau nu mănâncă sănătos, de aceea oamenii amână diverse lucruri, trăiesc în dezordine, acumulează datorii, fumează sau consumă băuturi nesănătoase, nu meditează, nu învață lucruri noi, nu scriu sau nu citesc mai mult.
Mai simplu spus: dacă poți învăța să păstrezi un obicei, poți face aproape orice. Eu sunt un bun exemplu.
Deci, cum iți păstrezi un obicei? Am de gând să fac acest lucru cât mai simplu posibil. Să începem!

De ce nu Păstrezi un Obicei

Cele mai frecvente motive din cauza cărora oamenii nu își păstrează o deprindere:

  1. Obiceiul este prea dificil.
  2. Nu te bucuri realizându-l.
  3. Prea multe obiceiuri deodată (obiceiurile sunt grele!).
  4. Prea multe alte lucruri se întâmplă.
  5. Modificări în rutină (îmbolnăvire, călătorii, musafiri, probleme la locul de muncă).
  6. Lipsa motivației.
  7. Descurajarea.
  8. Pierderea unei zile sau două și apoi abandonarea.
Mai există și alte motive: oamenii te descurajează în mod activ să nu te schimbi, gândești negativ despre abilitatea de a te schimba sau exagerezi de la început și îți pierzi entuziasmul.

Reguli pentru Păstrarea unui Obicei

Acum, știind cu toții ce trebuie să înfruntăm, pare destul de greu, nu? De fapt, nu este ușor, dar cu siguranță se poate realiza. Orice lucru ce merită făcut va avea nevoie de puțină muncă. Trebuie doar să îți setezi mintea pentru a face ceva dificil și să accepți puțin disconfort.
Acestea fiind spuse, am un set de reguli de urmat dacă îți dorești cu adevărat să îți păstrezi o deprindere. Poți ignora aceste reguli, așa cum o fac majoritatea oamenilor și să îți păstrezi probabilitatea eșecului sau poți să încerci aceste reguli și să îți dai seama daca funcționează pentru tine (fiecare persoană este diferită, deci va trebui să îți dai seama de formula proprie).
Acestea sunt regulile:

  1. Câte o deprindere pe rând. Prima regulă este incredibil de importantă - majoritatea oamenilor o ingnoră deoarece subestimează de câtă concentrare este nevoie pentru a păstra un nou obicei. Este ușor să începi un obicei sau chiar 5 deodată. Să rămâi cu ele este o altă poveste. Deci, ține minte, un singur obicei în această perioadă - să nu crezi că poți face un exercițiu fizic, o deprindere socială, un obicei nou la muncă, etc. Doar o singură deprindere. Nu încălcați această regulă.
  2. Un obicei minor. Nu te concentra asupra rezultatelor în timp ce îți formezi o deprindere nouă. Eu fac doar 3 poziții de yoga în fiecare dimineață - să practic yoga mai mult de o oră este prea dificil pentru mine și am tendința de a renunța. Fac un antrenament bun cu doar 3 poziții de yoga? Nu! Nu încerc să fac un antrenament bun, să fiu mai atent sau să mă mențin în formă. În cele din urmă, aceste rezultate probabil că vor veni. Dar, pentru moment, eu fac un singur lucru: îmi formez obiceiul de a face yoga în fiecare dimineață. Fă acel obicei cât mai minor cu putință. Taie pe jumătate ceea ce crezi tu că ar trebui să faci. Dacă timpul pentru a face acel lucru este mai mare de 2 minute, mai taie-l o dată pe jumătate.
  3. O dată pe zi. Ai putea să crezi că îți poți schimba întreaga dietă dintr-o dată. Nu este posibil. Execută acel obicei doar o dată pe zi, doar pentru un minut sau două. Când acel obicei este înrădăcinat, ai posibilitatea să te extinzi, dar execută-l cel puțin 3 săptămâni înainte de a lua în considerare acest lucru.
  4. Concentrează-te pe start. Singurul lucru pe care trebuie să îl faci este de a începe. Aceasta este partea care contează în prima lună sau chiar mai mult. Mai târziu, vei putea alerga și un maraton. Pentru moment, depune tot efortul în încălțarea tenișilor și ieșirea pe ușă. Dacă dorești să meditezi, așează-te pe o pernă. Daca vrei să mănânci sănătos, doar pune preparatele în fața ta și ia prima mușcătură. Dacă vrei să scrii, închide-ți browser-ul, deschide un fișier text și scrie prima propoziție. Doar începe.
  5. Fă-l cu plăcere. Este foarte important să obții imediat un feedback pozitiv făcând lucrul dorit. Foarte mulți oameni fac un lucru ce nu le place, ceea ce construiește un feedback negativ și se miră de ce nu sunt în stare să mențină acea deprindere. Realizează un lucru care îți place, sau găsește un mod de a îl face cu bucurie. Concentrează-te asupra aspectelor pozitive ale acestuia. Simte-te bine făcându-l. Aceasta este o recompensă imediată și este necesară.
  6. Atenție la gândurile tale. Dacă începi să eviți obiceiul, sau faci obiceiul dar te simți descurajat sau simți că vrei să renunți... acordă atenție acestor gânduri. De unde provin? Raționalizezi renunțarea? Îți administrezi singur gânduri negative? Aceste gânduri nu sunt reale, sunt doar mecanisme de apărare pe care creierul tău le folosește pentru a evita discomfortul. Renunță la ele și nu le lăsa să aibă putere asupra ta. Le poți elimina cu o gândire pozitivă.
  7. Nu rata două zile consecutive. Aceasta este cheia. Dacă pierzi o zi, trebuie să fii absolut sigur că nu ai să ratezi și a doua zi. Fă totul posibil să nu se întâmple din nou.
  8. Fii responsabil. Spune-i cel puțin unei alte persoane despre obiceiul tău și pune-o să te mențină responsabil. În opinia mea, un grup de 4-5 persoane este chiar mai bine, îți va crește probabilitatea de a păstra deprinderea cu 50%.

Cum să Înveți Abilitatea Deprinderii

Poate părea cam mult să înveți dintr-odată. Este în regulă, vom învăța simplu. Iată cum:
Începe, pentru prima dată, cu obiceiul cel mai simplu posibil.
Dacă nu ești încă bun cu deprinderile noi, începe cu abilitățile cele mai de bază - încă nu încerca să faci obiceiurile ninja.
Trebuie sa practici regulile obiceiurilor prin a face ceva incredibil de ușor. Poate părea puțin ridicol, dar petrece un pic de timp pentru a face ceva ridicol dacă vrei cu adevărat să fii bun la asta.
Câteva idei de obiceiuri cu care să începi:

  • Bea un pahar de apă în fiecare zi.
  • Pune-ți hainele în dulap.
  • Spală-ți castronul imediat după ce ai mâncat.
  • Spune mulțumesc în fiecare dimineață.
  • Bea ceai în fiecare după-amiază.
  • Mănâncă un fruct.
  • Scrie o propoziție în fiecare zi.
  • Curăță un singur dinte cu ață dentară.
Prea ușor? Încearcă ceva mai greu și dacă dai greș, promite-mi ca ai să încerci unul dintre acestea.